Alla inlägg under september 2017

Av Sofia Eriksson - 24 september 2017 10:01

Kära Ni,

som jag har väntat efter att den 25e september skulle infinna sig. Och det är det imorgon. Vi lämnar våra döttrar i skolan och sedan kör vi till Linköping och kirurgiska kliniken. Detta är det första mötet där och om operation bedöms som enda alternativet så får jag eventuellt stanna kvar och bli inlagd- eller så får jag ett nytt datum att behöva vänta på...


Mina läkare här i Kalmar skriver till Linköping att jag behöver bli inlagd direkt. Hoppas själv på detta. Jag har just lärt mig att på 1177.se kan man logga in och läsa sin journal och även förnya recept mm. Man loggar in smidigt med sitt bank ID!


Jag ligger på min säng och ska fortsätta lyssna på min ljudbok. I eftermiddag ska min make spela match och tjejerna ska nog bara slappa här hemma! Imorgon är det mormor och morfar som hämtar efter skolan. Mina kära föräldrar. Vad skulle vi göra utan er?? Ni hämtar och lämnar, kommer med käk, kommer och lagar käk, släpper allt för vår skull. Tack!!! Ni är ovärderliga. 


Jag hoppar över att beskriva var och hur det gör ont idag. Jag tar det i nästa inlägg;) Då har jag nog mer att berätta, om vad som hänt i Linköping!


Må så gott!

Stor kram

/Whiplashmamman 




Av Sofia Eriksson - 7 september 2017 17:52

Blogginlägg 30/8-17

Kära Ni! Jag halvsitter i sängen och klockan har passerat midnatt. För några veckor sen var min nytillkomna värk så hemsk och intensiv att jag åkte till min smärtläkare i Västervik för att se om han kunde hjälpa mig. Jag förklarade att denna smärta är ny, annorlunda.  Efter min beskrivning att smärtan från nacken strålar ner i armen, det värker i axeln och armbägen och bak mot skuldran och armhålan och då och då får jag kramp i skuldran, nervryckningskänsla. Det ilar och domnar, handryggen och tumme och pekfinger är konstand bortdomnade, jag har ingen känsel i pekfingret. Dålig motorik, yr,  jättesvag, fumlig osv. Domnat i ansiktshalvan, migrän och ont i nacken. Allt på vänster sida. Min läkare misstänkte ganska omgående diskbråck i halsryggen och skickade mig på MR vilket bekräftade hans teori. Jag har diskbråck som både trycker på nervrötter och ryggmärgen. Kort därefter blev jag inlagd på ortopedkliniken  där de började medicinera mig i väntan på att Neurokirurgiska i Linköping tar emot mig. Jag fick morfin och Gabapentin mm. mm. Jag låg inne en dryg vecka tills jag var uppe i dos av medicinerna. Nu är jag hemma vilket förstås är fantastiskt men jag har så fruktansvärt ont så det gär inte att beskriva. Att bara ligga här och bli sämre och vänta... Detta inlägg har jag skrivit på i flera dagar... Idag är det den 7/9 och jag har tid i Linköping på Neurokirurgiska mottagningen den 25/9 men om de får ett avboknfår jag komma bums! Jag hoppas... Nåväl. Min familj och mina vänner stöttar som vanligt och det är GULD värt. Kan inte beskriva hur tacksam jag är...❤ Även mitt fantastiska juridiska ombud Ingela Flamborn  hejjar på mig och min fantastiska sjukgymnast som funnits för mig under alla år sedan bilolyckan Marie Medner står redo att hjälpa mig när jag är på benen igen. På lördag fyller vår yngsta dotter 7 år, då blir det kalas med familjen med tacos och tårta! Sedan fortsätter nedräkningen... kram på er, sköt om er, var snälla mot er själva och varandra, njut av hälsan...osv. Många tankar om livet och om vad som är viktigt och värdefullt, det blir så när man har mycket tid... / Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards