Alla inlägg under mars 2015

Av Sofia Eriksson - 19 mars 2015 11:46

Tänk att få goda nyheter som handlar om min nackskada och min framtid samt att ha underbara samtal med en läkare som lyssnar och bryr sig om sina patienter!! Som bryr sig om mig och mitt välmående. Detta är så ovanligt. Och det är så hemskt att det ska vara så ovanligt. Men jag känner mig väldigt lyckligt lottad som fått privilegiet att fått träffa och lära känna docent Åke Nyström!

Imorgon får jag ett besked. Ett samtal och ett besked som kan komma att förändra mitt liv, kanske ge mig ett nytt liv utan så mycket smärta. Jag återkommer om detta då jag vet med säkerhet...

Ha en fin dag och njut i solen. Idag vilar jag med mycket smärta i nacken och en extrem trötthet...gäsp.

KRAM

/

Whiplashmamman

Av Sofia Eriksson - 14 mars 2015 23:33

God kväll kära ni,

Ikväll har vi tittat på melodifestivalfinalen! Äldsta dottern ville helst se Jon Henric vinna, mellantjejen hejade på Erik Saade och minstingen tyckte absolut att Samir och Viktor skulle vinna. Min käre make ville skicka Hasse till Eurovision men jag var nöjd med att Måns vann. Här har det varit sjukstuga länge nu. Jag har haft influensa med feber och hemsk hosta...väldigt jobbigt som nackskadad med kronisk huvudvärk. Men jag har inte gått sönder vilket det kändes som att jag skulle... Fick antibiotik nu i veckan då det lutade mot lunginflammation. Jag är helt slut, ligger mest och sover, och idag har jag mått illa och inte haft någon matlust! Kanske pga antibiotikan, har ju lite känslig mage. Barnen har också haft detta virus som alla verkar få, feber och hosta. Nu är det minstingens tur, hon har haft feber sedan i torsdags, förkyld och hostig. Maken höll sig i skogen utanför och eldade grenar, till kvällen grillade de marshmallows över glöden medan lillan och jag höll oss inne. Nu sover huset och jag ligger i sängen och kände att jag ville skriva några rader. Efter operationen har jag fått nya smärtor i bakhuvudet på vänster sida, känns ibland som knivstick. Jag har ständig huvudvärk som varierar i styrka, och när den är som värst är det stesolid/oxynorm och i säng som gäller. Jag ska förmodligen träffa dr Åke Nyström nu till veckan vilket jag verkligen ser fram emot. Om allt blir till det bästa kommer han att operera mig. Triggerpunktskirurgi. Det är liksom det sista ingreppet jag kan göra. Därefter är alternativen fortsatt akupunktur samt smärtblockader. så känns det nu i alla fall. Kirurgen i Uppsala menar att det bästa för mig vore att bara gilla läget och acceptera mitt öde. Har jag hört det förut??? Nej det där med att ge upp går jag inte med på, däremot måste man tillåta sig pauser i livet när man bara är. I nuet. Men jag måste erkänna att jag verkligen är less på detta. Vill ju inte må skit jämt, vara begränsad, tänka ut hur jag ska lägga upp livet så jag får så lite bakslag som möjligt. Jag får väga hela tiden, gör jag det nu så kan jag ime gör det sen, osv...Vill göra allt med mina barn. Åka med varje gång på simskolan, jaga dem runt huset, springa och spela fotboll med dom, kunna sitta vid pianot och skriva min musik. Samtidigt så är det ju som det är, jag gör så gott jag kan och orkar. Hoppas av hela mitt hjärta att Åke kan utföra magi.

Jag har slutat 'ta godis! Jag har alltid varit en godisgris men på sistone har jag liksom ätit bara för att skålen stod där, fast jag egentligen inte var sugen. Efteråt mådde jag lite illa och bestämde mig för att skippa det helt. Inga problem! Konstigt...trodde det skulle vara jättejobbigt. Håller mig borta från läsk med, så gott det går! Vi får väl se hur det går!

Nu är det bäst att släcka ner,

vi hörs snart igen.

Kram

/

Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards