Direktlänk till inlägg 19 januari 2020

Besök på Spine Center i Stockholm.

Av Sofia Eriksson - 19 januari 2020 20:59


18/1 2020


Kära Ni,


Jag är alldeles upprymd, lycklig, varm i hjärtat och försiktigt hoppfull efter veckans besök på Löwenströmska sjukhuset, Spine Center Stockholm. I onsdags åkte jag och min kära mor upp till Stockholm och bodde på ett mysigt hotell med fantastisk mat och supertrevlig personal; Quality Hotel Winn i Haninge. Att vi bodde i just Haninge berodde på att min mor hade ett besök hos Dr Bo Christer Bertilson, som även jag besökt flera gånger. På torsdagen åkte vi till Upplands Väsby och Löwenströmska Sjukhuset. Jag blev så fint emottagen och fick sitta ner i väntrummet en stund innan Neurokirurg Ilias Nikolaidis kom och hämtade mig. Han var så trevlig, proffsig och rakt på sak! Han berättade att jag måste opereras. Kort beskrivet ska min gamla bur bort och en ny ska sättas in och sedan ska plattor och skruvar sättas dit för en ordentlig fusion och stabilitet. Då detta är en om-operation ökar tyvärr risken att mina problem i halsen ska förvärras. Jag har sväljsvårigheter, klumpkänsla och har lätt att sätta i halsen. Att jag är opererad i halsryggen redan gör att chansen för förbättring är ungefär

50 % till skillnad från ungefär 80 % om detta var min första operation i halsryggen. Personligen anser jag att om jag blir 50 % bättre är jag mer än nöjd. Operationen kommer att göra min halsrygg stabil och mer hel. Jag har stor chans att bli av med mina nervsmärtor i axlar, armar och händer. Att slippa domningar i händer och fingrar som gör att jag är väldigt svag i händerna och tappar saker.


Efter mötet med kirurgen fick jag fylla i en hälsoundersökning innan jag fick träffa narkosläkaren. Han var så lugn och jag kände mig trygg direkt. Jag berättade hur dåligt och illa jag mår av morfin och han lugnade mig och sa att de kommer att ge annan modernare medicin så jag sover gott och slipper vakna kräkandes som förra gången!


Till sist kom jag till lab där jag lämnade blodprov som också ska tas dagen innan operationen. Jag kommer att bli inlagd en dag innan operationen och efteråt får jag stanna och bli omhändertagen tills jag är redo att åka hem. Jag vet att operationen blir under våren men inom kort får jag ett exakt datum. Det handlar om hur snabbt Västerviks sjukhus skickar betalningsförbindelsen till Löwenströmska sjukhuset. Jag har givetvis redan skrivit till dom och bett dom skynda på och enligt svaret jag fick skulle det ordnas redan i fredags.


Fortsättning följer…

Kram/

Whiplashmamman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 28 juni 2020 20:50

    28 juni 2020   Kära Ni! Det är slutet av juni månad och vi har värmebölja på vår vackra ö. Men redan i början av månaden så doppade jag mig! Jag har ju haft svårt att bada då minsta känsla av kyla förvandlades till smärta på min kropp p...

Av Sofia Eriksson - 26 maj 2020 23:08

Operation 10 mars på Spine Center14 maj 2020   Kära Ni! Nu har det gått drygt 2 månader sedan min nackoperation i Stockholm och jag ska i detta inlägg sammanfatta tiden strax före och efter operationen. Sedan följer ett inlägg som är dagbokante...

Av Sofia Eriksson - 10 mars 2020 17:10

Kära ni!   Klockan är nu 17 och jag har just ätit middag på avdelningen. Kokt potatis, kokta grönsaker, blomkål och nån skinksås. Tidigare satt jag en stund i sjukhuskyrkan, där var det lugnt och harmoniskt vilket jag och mitt inre behöver då sis...

Av Sofia Eriksson - 29 januari 2020 19:37

    29 januari 2020 Kära Ni,   Det är onsdagskväll och jag sitter i min favoritfåtölj i min favorithörna i vardagsrummet. Härifrån ser och hör jag allt. Ser just nu två av mina tre älskade döttrar. De ligger i soffan och tittar på tv och mo...

Av Sofia Eriksson - 4 december 2019 22:30

 4/12 2020   Kära Ni, Häromdagen fick jag ett brev från Spine Center med ett datum för besök hos kirurgen som ska operera mig. Då ska jag även träffa narkosläkaren. Så i januari ska jag åka dit, sedan blir jag uppsatt på väntelistan för operati...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards