Alla inlägg under juni 2018

Av Sofia Eriksson - 23 juni 2018 23:08

Kära Ni!

Glad midsommar önskar jag er alla, hoppas att ni haft väder, varandra & mat!


Rubriken till dagens inlägg symboliserar hur svårt jag alltid har att förklara hur jag/min nacke med tillhörande smärtutbredning mår. För mig är ju smärtan en självklar del av mig mu efter snart 7 år. Alltid alltid ont. Alltid svårt att se på mig att jag har ont. För jag ler och skrattar ofta. Jag är lycklig. Njuter av livet och tillvarpn, av små och stora ting. Ibland kan jag ge ifrån mig ett högt "aj" om jag vrider på nacken lite för fort och lite fel...annars egentligen inget synbart. Om man inte tittar noga, ibland lite stela rörelser, tappar saker, tappar kontroll på händer/armar. Smärta syns inte, tinnitus syns inte, att min hörsel är nedsatt märks inte så tydligt. Men även om det inte syns utanpå så bär jag detta inuti. Alltid, dygnet runt. 


Men. Jag har så mycket mer ork och energi. Klarar så mycket mer. Vila är dock ett måste. Avslappning. Och ibland promenader och lite träning. Ibland funkar t o m en rask promenad och ibland tar det tvärstopp och jag får byta musiken till bookbeat och lunka hem!!


Nu vankas sköna semesterdagar på Böda Sand med vår nya (gamla) husvagn, goda vänner och mycket grillat!


Stor kram

/

Whiplashmamman



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards