Alla inlägg under september 2015

Av Sofia Eriksson - 1 september 2015 22:22

Kära Ni,

Efter bilolyckan 2011 startade jag denna blogg. Delvis för att alla mina nära och kära skulle kunna ta reda på hur jag mådde och vad som hände och delvis som en dagbok där jag kunde skriva ner framsteg och bakslag, känslor och tankar. Bloggen har även blivit informativ och hjälpt och stöttat andra människor i samma sits som mig. Detta är jag väldigt glad för, att vi tillsammans kan peppa varandra och ge tips och råd om vad som funkar för oss.


På sista tiden har jag mycket nervvärk. Det liksom smärtar, ilar, bränner och sticker från ansiktet ner i axlarna, armarna, händerna och fingrarna. Jag är stel, särskilt i händer och fingrar som låser sig. Jag är svag i armar, det är jobbigt att skriva nu på datorn och borsta tänderna, blir alldeles matt och trött och måste ta pauser.


Jag har värk runt fotlederna, fötternas utsidor och en bit upp på smalbenet. Kramp ibland, stickningar och domningar ibland. Stelnar till och får svårt att börja gå när jag suttit eller legat en stund. Jag har huvudvärk. Är trött.


Men. Dagen idag är här och kommer inte igen. Idag blev jag bjuden på lunch av min kära syster och vi passade på att shoppa lite också. Meja fyller 5 år nästa vecka! Och själv fyller jag 35 år på fredag... Familj och släkt kommer och firar oss och på söndag kommer våra närmaste vänner. Det blir så mysigt och när måndagen kommer ligger jag under täcket och sover. På måndagar är jag alltid väldigt trött då jag under helgen vill vara med familjen och vill helst inte gå undan och vila hela tiden...


Nu är det läggdags och händerna och fötterna sover och sticker och nacken är tung och trött.

Kram på Er

/

Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards