Alla inlägg under december 2015

Av Sofia Eriksson - 20 december 2015 01:01

Kära Ni,

Jag behövde en paus. Jag behövde vila, sova, läka, tänka, inte tänka osv...

Har dock många gånger saknat att skriva ett inlägg här i min lilla blogg. Men jag har varit så väldigt tom. Jag har inte hittat orden att skriva eller att beskriva hur jag mår, hur min sista operation gick eller hur livet är just nu. 


Livet rullar på. Min älskade familj finns närmast mitt hjärta. Mina kära vänner står stadigt vid min sida. Min älskade mormor dog för en tid sedan och jag höll hennes hand när hon tog sitt sista andetag. Fint och så sorgligt. Vi har skaffat en hund, en liten shih tzu som heter Smilla. Det är roligt, hon är mitt sällskap om dagarna... Barnen börjar sitt jullov nu och de har haft avslutning av en termin av discodans samt streetdance/hiphop.


Jag har fått en ny handläggare i mitt försäkringsbolag och en ny handläggare på försäkringskassan. Jag har varit hos min husläkare och inväntar tid för ny MR av nacken samt ett EMG av mina nervbanorna i händerna med omnejd för att se om operation av karpaltunnelsyndrom är nödvändigt eller om min smärt- och domningsproblematik. kommer ifrån nacken.


Jag går upp i stort sett varje morgon och på mina bra dagar anser jag mig ha en fin livskvalitet Tack vare Dr Åke Nyström. Trots stora förbättringar har jag ständig värk och orkeslöshet vilket gör att jag bara klarar viss ansträngning i vardagen. Alltså; jag åker till affären sedan sover/ligger jag pga ökad smärta samt extrem trötthet. Jag städar lite hemma, samma biverkningar osv. 


Ständig ångest nu för tiden då jag tänker mycket på arbete. Jag vill. Men jag inser att i mitt liv finns en viss mängd energi och ork och den går i första hand till mina barn och att vara uppe och i te vara sängbunden större delen av min tid.


Jag ska försöka sova nu. Men lovar att uppdatera denna dagbok tillika min blogg lite oftare. Att skriva är för mig guld värt.

Stor kram

/

Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards