Alla inlägg under augusti 2016

Av Sofia Eriksson - 18 augusti 2016 13:54

Kära Ni,

Hoppas ni alla njuter av sommaren, kronisk värk till trots! Som heltidssjukskriven har man aldrig ledigt- från vare sig sin smärta eller allt pappersarbete som krävs. Alla kontakter med sjukvård, jurist, försäkringskassa och försäkringsbolag samt arbetsförmedlingen. Under våren byttes i stort sett alla mina handläggare ut, min husläkare slutade och jag håller nu därför på att etablera nya kontakter. Jag önskar ofta att jag hade 1 jobb att gå till, 1 område att arbeta i och arbetskollegor jag kunde skratta med, dricka kaffe med och koncentrera mig på 1 yrke!! Måtte jag nå dit...

När jag skriver detta inlägg ligger jag i värmen på Mallorca, under ett stråparasoll. Här har jag och min älskade familj spenderat 2 veckor nu. Första dagarna hade jag riktigt ont i nacken och bakhuvudet och händerna domnade och jag tappade saker hela tiden. Resan med tåg och flyg och andra rörelser och aktiviteter jag inte vanligtvis utsätter min kropp för gjorde mig förstås sämre. Annars har det varit ljuvligt- jättevarmt och avkopplande till max!! Imorgon bitti flyger vi dock hem till Öland igen och nu längtar vi faktiskt hem, till vårt hus och till våra husdjur:)


Barnen börjar skolan på måndag, alla 3 döttrar kommer nu att gå på Torslunda Skola,  som ligger nära vårt hem! Fantastiskt! 


Själv ska jag träffa min nya husläkare, gå till min sjukgymnast för min behandling- främst akupunktur men förhoppningsvis någon form av träning/stretching.  Eventuellt ska jag skrivas in på ny smärtklinik för en form av smärtbehandling jag läst mycket om, men än så länge är jag osäker. Jag ska opereras för karpaltunnelsyndrom och hoppas detta ska ge mig mindre smärta och domningar i händerna!


Nu kom min yngsta prinsessa från poolen och la sig bredvid mig.


Jag ska skriva mer framöver. 

Ta hand om varandra och njut av dagen. Precis som den är♡

Kram

/Whiplashmamman 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards