Alla inlägg under juli 2013

Av Sofia Eriksson - 26 juli 2013 15:19

Oj vad tiden går, har inte skrivit på jätte länge, men jag blir så glad att jag har läsare hör ändå. Jag hoppas att jag kan va till nån hjälp, tröst till alla er därute med kronisk värk eller till er med anhöriga som lever med smärta. För ni är dom viktigaste. Våra närmaste, familjen, make/maka våra barn, våra med våra goa grannar m fl. Ert stöd är oerhört viktigt. Men vi är lika viktiga. Hur vi kan få lära oss att hantera vår smärta, den kommer ju förmodligen alltid att finnas här med oss, men det finns idag så mycket verktyg som kan hjälpa oss till en bra vardag. Att tänka positivt. Att le. Att glädjas åt andra. Att ägna oss åt det vi älskar. Att skaffa en ny hobby. Mm. Men också på högre, mer proffisionell nivå söka hjälp i form av terapi, psykologer m fl. Det måste vara en helhet. Det hjälper inte att gå till en läkare och få piller. Varje individ måste ska sin egen utopi, vi är värda att få ha ett underbart liv. Jag ska återkomma till detta så småningom. Forskar lite kring detta för tillfället:)Idag ligger jag mest, har jobbig svidig, dunkande huvudvärk, härliga handleder och domnade händer. Ond nacke. Stel ner i axlarna. Ser suddigt och är lite yr. Men det är sommar, semester, familjen och släkt samlas, man gör många farliga saker. Jag har spelat och sjungit lite ( ger ökad smärta. Men också lycka) jag har hejat pp mina barn när dom spelat fotbollscup (ger definitivt ökad smärta, då man hejar, ropar och klappar händerna. Ger också stor lycka). Så. Ont men lycklig. Värk, men kan nu vila. Livet är här och nu.Kramar/Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards