Alla inlägg under juli 2015

Av Sofia Eriksson - 31 juli 2015 17:27

Hej kära Ni,

tänk att det är den sista juli idag! Imorgon är det alltså 1:a augusti och mina föräldrar firar sin 30-åriga bröllopsdag! Nästa år firar jag och min käre make 10-årig bröllopsdag;) Då är vår önskan att kunna åka till Mallorca och besöka den plats där vi gifte oss, visa barnen det!Men något som borde firas i år är min 35-års-dag. Jag hade tänkt mig en fest med många vänner och god mat och gott att dricka. Dessvärre inser jag att jag faktiskt inte fixar det. Jag vet ju aldrig om jag har bra dagar eller ej så att planera en stor fest känns inte som en bra idé.

Min whiplashstatus är som vanligt, värk och nervsmärtor. Huvudvärk som är snällare än innan operationen men vissa dagar extremt jobbig. Trötthet och tinnitus. Smärta och svaghet i händerna.


Snart ska jag träffa Åke igen!

Nu är det fredagsmys!! Jag och minsta prinsessan har redan parkerat oss i soffan och börjat se en film...lite senare när resten av familjen kommer ska vi se Sune i fjällen och äta chips!

Kram

/Whiplashmamman

Av Sofia Eriksson - 19 juli 2015 15:17

Kära Ni,

Tack för allt stöd och alla fina mejl. Det värmer!!!

Jag hoppas att Ni har en trevlig sommar, får njuta av lite sol och bd- om man nu gillar bad...Jag vill helst att det ska vara minst 30 grader om jag ska bada, vill ju kunna njuta av badet! Kyla ger mig mer smärta! Och visst lyser solen med sin frånvaro denna sommar, men att vara för mycket i solen är väl ändå inte så nyttigt!?


Jag har haft många bra och härliga dagar, kunnat gå upp varje morgon, slippa smärtstillande förutom lite alvedon då och då. Huvudvärken kommer smygandes ibland, men är inte som innan operationen. Jag vilar ibland men jag orkar betydligt mer nu! Träffat vänner och suttit och babblat;) Vi var på Gotland i en vecka, och endast 1 dag fick jag stanna kvar i sängen, annars strosade jag med familjen på äventyr. Vilken känsla det var! Dock var jag extremt trött på eftermiddagara och sov gärna en stund...


Vid 2 tillfällen har jag provat att gå promenader, det gick ok första gången och bättre andra gången. Jag får väldigt ont i vänster axel och arm och handen domnar och börjar sticka, samt vänstra delen av ansiktet. Fick även ont i höger axel. Men andra promenaden gick jag kortare sträcka och pausade hos vänner så det funkade bättre.


Jag har träffat Åke i Linköping några gånger, vi ser ju förbättringar men också det som är kvar. Den smärtan har sin tydliga utgång i nedre delen av nacken och ut i axeln, armen, värk och stickningar. Isande smärta och svaghet. Min kommande operation kommer också att innebära en friäggning av nerver i närheten av nyckelbenet på vänster sida.


Igår vaknade jag med extrem värk i nacken, ner i axlar, armar och händer. Värst på min vänstra sida som vanligt. Låg hela dagen, tog starkare smärtstillande och sov mest. Något bättre idag, har varit uppe och fixat och donat här hemma med familjen. Nu ligger jag i uterummet i soffan, med datorn på magen...det får gärna börja regna för det smattrar så mysigt på taket...


Hur går det då med Landstinget?

Ja... än så länge inge positiva besked! Men Åke Nyström sammanställer sina vetenskapliga dokument, det evidens som Landstinget efterfrågar. Jag vilar mig och samlar energi och sedan går vi till förvaltningsrätten. Imorgon ska jag prata med reporten som gjorde ett reportage om mig för en tid tillbaka, då jag försökte få Landstinget att låta mig åka till Uppsala. Nu ska vi göra en uppföljning, att jag efter nästan 4 år äntligen har hittat en operationsmetod som HJÄLPER mig till förbättring men då vägrar mitt Landsting att betala operationen på nästan 60 000 kr. Så vi får ta ett banklån. Och framöver ska jag göra en till operation av det område vi inte nådde vid första operationen, då ska jag behöva ta ett till banklån! Jag är dessutom långt ifrån ensam om detta. Vi är så många som blivit opererade av Åke Nyström och som fått betala själva. Det är ett stort antal patienter som önskar bli opererade av Åke, men som inte kan lösa det ekonomisa.


Kom igen nu Landstinget och alla Landstingspolitiker. Det behöver inte vara så himla krångligt. Ge oss den vård vi förtjänar, den vård som hjälper. Lyssna på alla oss patienter som är levande bevis på att Åke Nyström hjälper oss nackskadade tillbaka till livet. Kanske inte som vi var innan våra olyckor, men till ett liv som vi kan kalla för LIV!!!


Kram

/Whiplashmamman


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards