Alla inlägg under november 2018

Av Sofia Eriksson - 26 november 2018 23:57

Kära Ni!

Här är det velstuga så det dånar!! Jag står liksom och väger...åt en massa olika håll. Genom åren har jag ju lärt mig ungefär vilka alternativ jag har; sjukgymnastik i den mån jag klarar av och akupunktur, medicinering med tillhörande biverkningar eller soecialiater och operationer. Been there, done that! Och min senaste stora operation då jag hade ett stort diskbråck på halsryggen som tryckte på nervrötter och ryggmärg...det var fruktansvärt- alltihopa! Innan och efter operationen. 


Jag hade egentligen bestämt mig för att bara vara nu. Ta en dag i taget och lära mig hur mycket kroppen pallar. För att ändå strunta i det och leva på och sedan bli liggandes några dagar med smärtgenombrott!


Men jag vill inte ha det såhär. Kanske/förmodligen har jag inget val men OM det finns någon eller något som kan hjälpa eller lindra så ska jag banne mig försöka lite till!


Mina alternativ just nu är Dr Bo Bertillson. Jag har även tänkt åka till London för en upright MRI. Som ett första steg kan det bli ett möte med min smärtläkare i Västervik. Ett utlåtande av honom efter min senaste MR i Kalmar och kanske smärtblockader och/eller medicin för att lindra mina nervsmärtor.


Riktar ett tack och en massa kärlek och styrka till fantastiska Matilda Norling som är nyopererad i Barcelona. En nackskadad tjej som har sån kämpaglöd så den smittar av sig!! Läs gärna hennes berättelse. Googla så kommer det mesta upp, det har stått en del i tidningar på sista tiden.


Stor kram och glöm inte att ställa fram ljusstakarna till helgen! Ät goda lussebullar (finns att köpa i affären) och drick lite varm glögg med familjen och goda vänner!!

/Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards