Direktlänk till inlägg 1 november 2019

Ett svårt beslut.

Av Sofia Eriksson - 1 november 2019 22:58

2019-11-01


Kära Ni!

Ikväll kom vi hem efter några dagar i Stockholm. Vi åker alltid dit på höstlovet för att vila upp oss, träffa våra kära släktingar och hitta på något extra roligt med våra döttrar. Denna gång var det danstävling för vår äldsta dotter som var i fokus och även att få träffa nytillskottet i vår stora släkt, sysslingen Axel som nu är 3 veckor. Jag har haft väldigt ont bitvis, tagit värktabletter och vilat mycket. Jag får ju snabbt väldigt mycket ondare när jag rör mig och när jag gör något aktivt. Samtidigt njuter jag förstås i fulla drag då jag kan göra saker tillsammans med familj och släkt. Jag var även förberedd på att träffa neurokirurg på Stockholm Spine Center men har istället talat med honom i telefon.


Sedan mitt besök i Linköping hos en neurokirurg i augusti och telefonsamtalet med den ovan nämnda neurokirurg på Stockholm Spine Center igår har det hänt en del som gör mig förvirrad och en aning osäker. Jag har varken fått träffa neurokirurgen i Linköping som han lovade eller fått något brev som beskriver hur han tänker och planerar min fortsatta behandling. Utan att beskriva alla vändor och beskrivningar som gjorts i min journal som jag själv läst på 1177, så har jag nu en del att ta ställning till.


Jag är nu erbjuden denna nödvändiga operation i min halsrygg av både neurokirurg i Linköping och neurokirurg på Stockholm Spine Center.

Jag ska i dagarna bli uppringd av Linköping och då försöka få klarhet i tankesätt och journalanteckningar. Om jag sedan känner att jag hellre vill bli opererad av neurokirurg i Stockholm behöver jag skriva till kirurgen på neurokirurgiska mottagningen i Linköping då det är hans uppgift att då remittera över mig till Stockholm och även skriva en betalningsförbindelse. Detta för att det kallas sluten vård, det vill säga, jag kommer att behöva vara kvar minst en dag efter operationen. Hade jag kunnat åka hem samma dag då operationen är gjord kallas det öppen vård och då kan remiss och betalningsförbindelse skrivas av min vårdcentral och husläkare. Det är inte lätt att välja vem som ska operera mig. Men jag ska prata med neurokirurgen i Linköping och därefter, baserat på fakta som framkommer tillsammans med min magkänsla, ska jag fatta mitt beslut. Jag ska åberopa mitt fria vårdval.


Nu är vi nerbäddade i soffan bland kuddar och täcken, hela familjen. Här finns kärlek, här finns tid och lugn att tänka och vila. Här mår vi som bäst.


Kram

/Whiplashmamman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 28 juni 2020 20:50

    28 juni 2020   Kära Ni! Det är slutet av juni månad och vi har värmebölja på vår vackra ö. Men redan i början av månaden så doppade jag mig! Jag har ju haft svårt att bada då minsta känsla av kyla förvandlades till smärta på min kropp p...

Av Sofia Eriksson - 26 maj 2020 23:08

Operation 10 mars på Spine Center14 maj 2020   Kära Ni! Nu har det gått drygt 2 månader sedan min nackoperation i Stockholm och jag ska i detta inlägg sammanfatta tiden strax före och efter operationen. Sedan följer ett inlägg som är dagbokante...

Av Sofia Eriksson - 10 mars 2020 17:10

Kära ni!   Klockan är nu 17 och jag har just ätit middag på avdelningen. Kokt potatis, kokta grönsaker, blomkål och nån skinksås. Tidigare satt jag en stund i sjukhuskyrkan, där var det lugnt och harmoniskt vilket jag och mitt inre behöver då sis...

Av Sofia Eriksson - 29 januari 2020 19:37

    29 januari 2020 Kära Ni,   Det är onsdagskväll och jag sitter i min favoritfåtölj i min favorithörna i vardagsrummet. Härifrån ser och hör jag allt. Ser just nu två av mina tre älskade döttrar. De ligger i soffan och tittar på tv och mo...

Av Sofia Eriksson - 19 januari 2020 20:59

  18/1 2020   Kära Ni,   Jag är alldeles upprymd, lycklig, varm i hjärtat och försiktigt hoppfull efter veckans besök på Löwenströmska sjukhuset, Spine Center Stockholm. I onsdags åkte jag och min kära mor upp till Stockholm och bodde på et...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards