Alla inlägg under augusti 2017

Av Sofia Eriksson - 4 augusti 2017 12:58

Kära Ni!


Jag hoppas att ni alla har en lugn och skön sommar!

Jag försöker njuta så gott det går med familj och vänner. Trots värk. Och nu är det verkligen för jäkligt!


Jag skriver nu bara med höger hand men jag har så mycket jag vill skriva i detta inlägg!! Jag får skriva i omgångar...


Nu sitter jag i Västervik och ska träffa min läkare som jag haft kontakt med (även efter de skrev ut mig som därdigutredd och inte kunde hjälpa mig mer) genom åren. Jag ska idag då smärtblockader vilket jag verkligen ser fram enot. Det är alltså en mängd sprutor som för en stund bedövar nerverna... dock är det ju en bit att åka till Västervik så jag gör det vid behiv. Och denna nervsmärta jag nu upplever sedan några veckor tillbaka är faktiskt för jäkligt. Jag står inte yt. Kan inte använda arm/hand. Det bränner o sticker och ilar. I olika lägen förvärras värken och handen sticker och domnar mycket.


Min andra läkare tror min radialisnerv är inklämd och då behöver jag opereras. Det smärtar upp i axelbich en bit av skuldran och upp i nacken. 


Detta började i juni då jag fick borrelia. Efter 3 veckors penicillinkurer lättade det men kom i juli tillbaka med full kraft. Nu gör varje steg ont o jag känner hur kroppen alltmer kurar ihop sig, axlarna upp under öronen och lutande rygg... halvsittwr och sover. Äter värktabletter dagligen. Nu måste jag få hjälp.


Förutom detta whiplashkapitel av min vardag känner jag som vanligt enorm kärlek och tacksamhet till alla människor jag har omkring mig. Mina döttrar, min make som är min klippa och mina vänner. Ni läsare, som peppar och skickar hälsningar. Jag läser men kan/orkar inte svara på allt. Men jag hoppas innerligt att Ni får tips och råd om att leva med nackskada och kronisk värk.

Ni betyder ALLT för mig.


Jag har 3 punkter på min "att söka hjälp och bli bättre"- lista under hösten.

Detta ska jag skriva om i mitt nästa inlägg.


Stor kram

/

Whiplasmamman


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards