Alla inlägg den 13 januari 2019

Av Sofia Eriksson - 13 januari 2019 13:27

Kära Ni,

2019 rivstartade verkligen! Det brukar ju ta lång tid när man ska kontakta vården, komma i kontakt med rätt människor och få svar eller hjälp. Men senaste dagarna har det bara rasslat till. Jag kontaktade ju smärtkliniken i Västervik och blev uppringd av min smärtläkare där, jag mejlade åter Torvallakliniken och fick tid nu på onsdag 16 januari och jag har även kontakt med Medserena Uprigt MRI Centre i London! 


När allt pirr i magen lagt sig, och hjärtklappningen avtagit så tog jag några djupa andetag och inser att detta är fantastiskt! Jag frågade min smärtläkare i Västervik om de överhuvudtaget funderat på upprät röntgen i Sverige, det finns inte idag nämligen. Han sa att de pratar om det och en av läkarna där är väldigt intresserad av nackskador och övergången mellan skallbas och hjärna (det området iaf) och detta syns bara på belastad MRI såsom den i London. Jag lovade att återkomma med mina bilder och mitt resultat. Vi avvaktar med att sätta in medicin för mina nervsmärtor.


Förra veckan ringde sekreteraren upp från Torvallakliniken och kunde erbjuda mig en tid redan nu på onsdag på kliniken och träffa Bo Bertilsson. Han kommer att göra en klinisk undersökning och förhoppningsvis remittera mig till Medserena i London, till professor Smith som han har nära samarbete med.


Jag har väldigt ont på min vänstersida, min dåliga sida, värk och domningar vänstra sidan av ansiktet och fram över hals och nyckelben, nackmigrän och huvudvärk som trycker som en spik över ögonbrynet och även smärtar i ögat. Svårt att sova. Så väldigt trött på dagarna. Orkar inte ta mig för något utan hamnar ständigt i sängen eller på soffan... Inte så roligt men nu får det vara så! 


Nu fortsätter söndagsmyset, jag har fortfarande min lena grå morgonrock som jag fick av min käre make i julklapp!

Jag sammanfattar nu min blogg i ett worddokument, rättstavar, lägger in bilder och mitt mål är att det så småningom ska bli en bok i dagboksformat. En bok som sammanfattar mitt liv efter olyckan, som ger hopp, råd och konkreta tips till andra i samma situation. Vi är ju så många...


kram

/

Whiplashmamman



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards