Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Sofia Eriksson - 29 juni 2015 22:22

God afton kära Ni!


Ikväll var det fotbollsavslutning för våra döttrar. Agnes och Lova spelade, Meja lekte med kompisar och fotbollar vid sidan av planen och jag och en vän satt i kvällssolen och hejade på! Efteråt var det korvgrillning. Då var det blåsigt och kyligt och jag var helt slut...Jag frös och spände mig vilket resulterade i kramp i nacken och värken spred sig snabbt ner i axlar och armar och händer. Då var det dags att åka hem!


Väl hemma drack vi te och åt goda mackor. Lite sagor hann vi också med innan barnen somnade. Nu har jag krupit ner i sängen (istället för att somna i soffan vid tvn...). Jag tog 2 alvedon. Känner mig stel, trots mycket bättre rörelseförmåga i nacken. Väldigt ont i nacken och vill helst inte röra mig alls, hamnar hela tiden i "fel" läge och då är smärtan vidrig, som en kniv som hugger mig i nacken och jag skriker rätt ut. Även när jag satt i publiken under fotbollsmatchen... Det klickar lite då och då också...är nåt löst??? Domningarna börjar mellan armbågarna och handlederna och fortsätter ut i händer och fingrar. Envis och högljudd tinnitus. Fortfarande smärta i händer och fingrar. Domnad runt munnen, tungan.


Men idag har jag gått en liten promenad!;)


I slutet av veckan ska jag åter till Linköping för en träff med Åke. Då ska de två äldsta döttrarna åka med. De vill gärna träffa Åke! Minstingen väljer att vara hemma och leka hos en kompis istället. Tror det blir min käre mor som får "äran" att köra mig denna gången också.


Slutligen vill jag från djupet av mitt hjärta tacka alla Er som läst och delat mitt senaste blogginlägg och som skrivit några rader till sjukhuschefen i Kalmar!!! Det betyder så oerhört mycket, både för mig, min familj men också för många nackskadades framtid!!! Tack!


God natt,

kram

/Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards