Alla inlägg den 23 juni 2015

Av Sofia Eriksson - 23 juni 2015 20:35

God kväll kära Ni!

Ja nu är det sommar även om det regnar lite på Öland. Tjejerna har dagis och fritids denna vecka och maken jobbar bara lite till innan han får en välförtjänt semester! Jag har förstås ingen semester utan fortsätter min sjukskrivning i vanlig ordning... Vi kommer att inleda vår ledighet på Gotland där vi har släkt. Sedan kommer min kära far hjälpa till med en del byggen här hemma, det ska bli en trevlig farstukvist samt ett praktiskt cykel- och vedförråd. Vi har även en garageloppis där vi har samlat kl'der, inredning, böcker och leksaker. 


Det har skett ett sådant framsteg efter min operation hos Åke 11 maj i år. Min huvudvärk är så gott som borta. Jag har så extremt svårt att förstå detta faktum!! Att vakna på morgonen, dock väldigt trött, men huvudvärksfri. Jag har fortfarande väldig smärta i bakhuvudet och nacken. Jag har tinnitus, smärta i axlar samt värk och domnad i händerna. Men- när jag har haft den där vidriga huvudvärken jag haft under åren så baraligger jag, i ett mörkt rum, trött, illamående, kräks ibland och är helt väck. Nu är det inte så. Inte kan jag med säkerhet säga att den aldrig mer kommer tillbaka, eller på besök men nu jag njuter till fullo;)


Problemet är ju att ju mer aktivitet jag utför desto värre smärta får jag. Och när huvudvärken är borta så är kroppen pigg och glad. Här måste jag hålla balansen...


Jag har en fin och tät kontakt med Åke, det känns så tryggt. Min nästa och förhoppningsvis sista operation sker framöver då jag helt återhämtat mig och min kropp är redo för ett till kirurgiskt ingrepp.


Men var sak har sin tid och nu är tid för lugn, familj och återhämtning!


Kram

/

Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards