Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Sofia Eriksson - 8 juni 2015 21:30

Kära Ni,

Nu är det väl ändå sommar? Det känns så fantastiskt skönt! Jag har varit piggare de senaste dagarna och njutit till fullo. Jag har varit uppe, ätit frukost med familjen och varit ute med barnen i trädgården! I helgen har vi umgåtts med vänner, barnen har varit på kalas och dessutom åkte jag med min mor till min gamla mormor! Det kändes så mysigt att få sitta hos henne och hålla hennes lilla hand. Hon är 93 år och bor på ett ålderdomshem sedan en tid tillbaka.


När det är helg lägger jag oftast i en extra växel eftersom  familjen är ledig och jag vill förstås vara med och njuta så mycket det bara går! Detta innebär att när veckan drar igång igen med dagis och skola och maken är på jobbet brukar jag vara helt slut och även ha mer ont. Idag har jag mest sovit! Huvudvärken är i så liten dos att den inte stör mig. Nacken smärtar dock högt upp och ansiktet är lätt domnat. Lite värk i vänster hand samt nervvärk från högra nyckelbenet ut längs armen och ner i hand och fingrar.


Men själva "jag" mår bra. Känner mig inte låg utan njuter av dagen, av livet och allt fint omkring mig. Jag har hittat mitt inre lugn, vet vad jag orkar och kan, tar dagen som den kommer, känner efter före. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv för det är svårt att lyssna på sig själv och svårt att våga lita på att det man känner och följa sin känsla. Men man ska göra det som man mår bra av. Sätta sig själv och sin sin familj i första hand. Inte ha dåligt samvete för de vänner man inte orkar/hinner/kan åka hem till och umgås med för dina vänner känner dig och vet att du har dina begränsningar. Släppa måsten och krav på tvätt och städning. Det löser sig. Antingen tar någon annan det eller så får man ta tag i det när man har en bra dag. Fokusera på det viktiga. Hälsan. Familjen. Livet. Kärleken.


Ikväll var jag och Meja ute i trädgården medan resten av familjen var på fotbollsträning. Jag tog en kopp kaffe i kvällssolen och Meja plockade blommor och satte i en vas i uterummet;)

På onsdag ska jag träffa Åke i Linköping igen! 

God Natt!

Kram

/Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards