Direktlänk till inlägg 31 maj 2015

Mors Dag!

Av Sofia Eriksson - 31 maj 2015 22:07

Kära Ni,

grattis alla mammor på Vår dag idag! Hoppas att ni haft en fin dag med nära och kära. Jag vaknade av dans och morsdag-sång av de 2 äldsta döttrarna, minsta prinsessan låg redan mellan mig och maken;) Jag fick fina brev, god frukost samt ett vackert vitt nyckelskåp. Efter frukosten la jag mig på sängen en stund. Är så trött och har väldigt ont. Nu sitter smärtan högt upp i nacken, och strålar ut vid höger nyckelben, armen och handen värker, ilar och domnar. Även vänster hand domnar. Jag har hög jobbig tinnitus, vilket gör mig yr och trött. Jag har en svag huvudvärk, långt ifrån hur den var innan operationen, men ändå huvudvärk. Men jag samtalar med Åke och då blir jag alltid lugnare.


I ärlighetens namn är jag rätt låg, och min smärtsituation känns jäkligt hopplös. VET att det gått kort tid efter operationen och jag VET att jag behöver lång tid att läka och låta alla nerver hitta tillrätta och lugna sig osv... Men jag känner ju som jag känner och att Landstinget inte gör ett skit för att hjälpa mig (och alla andra i min situation) varken ekonomiskt eller genom att ge mig vård, gör mig så arg och frustrerad. Samtidigt tar tröttheten över och då kommer den där känslan av hopplöshet över mig... Men jag får helt enkelt ta en paus. Ladda mina batterier och ta en dag i taget. 


Känslorna trängs i mitt huvud, en dialog mellan känsla och förnuft. Känslan är ledsamhet, smärta, oro, frustration medan förnuftet säger ta det lugnt, släpp alla mpsten, förväntningar och förhoppningar.Jag och min kropp behöver tid och vila. Kropp och själ behöver få läka i lugn ch ro. 


Jag kommer att börja lägga in bilder i min blogg efter ett tips från min kära väninna Cina. Och visst har hon rätt, det är trevligt att få in lite bilder i all text!


Ha en trevlig kväll,

kram

/Whiplashmamman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Eriksson - 28 juni 2020 20:50

    28 juni 2020   Kära Ni! Det är slutet av juni månad och vi har värmebölja på vår vackra ö. Men redan i början av månaden så doppade jag mig! Jag har ju haft svårt att bada då minsta känsla av kyla förvandlades till smärta på min kropp p...

Av Sofia Eriksson - 26 maj 2020 23:08

Operation 10 mars på Spine Center14 maj 2020   Kära Ni! Nu har det gått drygt 2 månader sedan min nackoperation i Stockholm och jag ska i detta inlägg sammanfatta tiden strax före och efter operationen. Sedan följer ett inlägg som är dagbokante...

Av Sofia Eriksson - 10 mars 2020 17:10

Kära ni!   Klockan är nu 17 och jag har just ätit middag på avdelningen. Kokt potatis, kokta grönsaker, blomkål och nån skinksås. Tidigare satt jag en stund i sjukhuskyrkan, där var det lugnt och harmoniskt vilket jag och mitt inre behöver då sis...

Av Sofia Eriksson - 29 januari 2020 19:37

    29 januari 2020 Kära Ni,   Det är onsdagskväll och jag sitter i min favoritfåtölj i min favorithörna i vardagsrummet. Härifrån ser och hör jag allt. Ser just nu två av mina tre älskade döttrar. De ligger i soffan och tittar på tv och mo...

Av Sofia Eriksson - 19 januari 2020 20:59

  18/1 2020   Kära Ni,   Jag är alldeles upprymd, lycklig, varm i hjärtat och försiktigt hoppfull efter veckans besök på Löwenströmska sjukhuset, Spine Center Stockholm. I onsdags åkte jag och min kära mor upp till Stockholm och bodde på et...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards