Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Sofia Eriksson - 29 oktober 2013 13:09

På grund av orkanen så ville inte min lilla surfplatta vara med igår, så här kommer gårdagens inlägg...


Nu blåser det kraftigt här på Öland. Barnen ville sova i vår säng tillsammans. Jag och min kära make sitter i soffan och försöker få igång tvn. Just nu är det mesta upp och ner här hemma; vi har inga mobiltelefoner som fungerar som dom ska, värmepannan är trasig så vi har haft kallvatten i flera dagar, klockorna står på lite olika tider efter diverse strömavbrott och vintertidsomställning och vi får nu inte heller tvn att starta;) Så kan det gå ibland. Lika bra att inte hetsa upp sig! Det ordnar nog till sig i sinom tid. Idag har vi haft en händelserik och härlig dag med flera aktiviteter och glada nöjda barn som hållit sams! Vi avslutade dagen med några timmar på Hotell Skansens Spa i Färjestaden. Imorse talade jag med kirurg Åke Nyström, han är en fantastiskt trevlig, tillmötesgående och sympatisk doktor! Han berömde mig för att jag inte ger upp utan hela tiden försöker få hjälp. Jag tackade honom för att han alltid tar sig tid och lyssnar. -Alltid, svarade han. Om jag får en remiss även till honom, till Enköpings Lasarett så kan han förmodligen ta emot mig snabbt. För en bedömning och en beskrivning på eventuell triggerpunktskirurgi. Så idag postar jag ett brev till ortopedlirurgen med en förfrågan om en remiss till Dr Nyström!! Dock får han tyvärr inte operera i dagsläget då Socialstyrelsen satt stopp. Under hösten kan ett beslut komma där Dr Nyströms operationsmetod blir godkänd. Jag är helt inställd på att om han bedömmer att det går att operera mig så kommer jag göra ALLT för att lösa det. Även om jag får åka utomlands. De pirrar i hela kroppen av hopp, förväntan men också av sorg att jag har det som jag har det just nu. Gråtmild om kvällarna. Ångest innan läggdags för när kroppen slappnar av efter en dag är värken outhördlig och tinnitusen är så hög när allt är tyst och mörkt.

Kram på er,

Whiplashmamman

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Skapa flashcards