Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Sofia Eriksson - 7 februari 2013 12:23

På måndag åker jag till Västervik där jag ska tillbringa hela veckan. Det blir två dagars smärtskola och träff med min arbetsterapeut. Första gången jag träffade henne fick jag genomgå olika tester. Styrketest och olika finmotoriska tester. Då dessa gav dåliga resultat ska min finmotoriska förmåga vidare utredas. Jag ska även prova ut handledsstöd för värken i händer och handleder och som ett stöd. Jag ska öven få träffa två sjukgymnaster. Jag har en del små lätta övningar att göra, men jag hoppas få fler övningar och tips. Även om det för det mesta känns helt uteslutet att göra mer än att ta sig upp ur sängen de första dagar, så vill jag ju tänka att jag i framtiden kommer att vara piggare. Jag har tagit beslutet att inte låta läkarna prova fler starka mediciner. De ska ju lindra värken ( vilket de inte har gjort) inte behandla mig och min värk. Därför ska jag låta min Osteopat behandla mig. Smärtskolan hoppas jag ska lära mig mer om kroppen, hur den fungerar och reagerar vid långvarig smärta. Vad jag kan göra för att ha en så bra vardag som möjligt. Hur jag bäst kan ta hand om mig och min kropp.Jag hade väldigt svårt att somna igår kväll. Jag hade kramp under ena foten, i bröstkorgen/bröstryggen kändes det som knivhugg, och utöver det min vanliga värk i nacke, armar och händer. Då jag också har mycket domningar i ansiktet och värk i käkar så är det svårt att ligga bekvämt på kudden, som är en nackkudde. Alltså ganska hård. Tar jag en mjuk kudde får jag fruktansvärt ont i nacken, jag måste ha stödet i nacken.Vaknar varje natt av att armarna är helt bortdomnade. Idag förbereder jag mig för nästa veckas rehabresa. Kollar bussar, bokar övernattning på patienthotellet, planerar packning, ändrar dagistider osv.Men nu ska jag lyssna på relaxing music, det dämpar min tinnitus, lägga mig bekvämt och bara slappna av. Kram på er!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Whiplashmamman


Ovido - Quiz & Flashcards